10 najlepszych sposobów na pożywne i zdrowe śniadania

sniadanie

Dzięki posiłkom dostarczamy swojemu organizmowi dużo energii, witamin i cennych minerałów. Poza tym abstrahując od kwestii zdrowotnych – kto z nas nie lubi dobrze zjeść? Niestety coraz mniej mamy czasu na to, by móc w spokoju usiąść i spożyć pyszny, domowy posiłek. Wiąże się to niestety z wieloma negatywnymi konsekwencjami. Fakt, że nie zjemy śniadania dla nas nie jest niczym wielkim jednak w naszym organizmie sieje spore spustoszenie. Dlatego musisz zapamiętać (przypomnimy Ci o tym zapewne już tysięczny raz) – śniadanie to NAJISTOTNIEJSZY posiłek w całym dniu! To właśnie pierwsze danie zapewnia nam energię na cały dzień i sprawia, że uśmiechamy się od ucha do ucha. Zrób przysługę nie tylko sobie, ale też Twoim bliskim. Sam na pewno dobrze wiesz jak niefajne jest przebywanie w towarzystwie marudzącej i niemiłej osoby…


 

owsianka#1 Owsianka z owocami

Pomimo tego, że owsianka kojarzyć się może z niedobrym smakiem, który prześladuje nas jeszcze z czasów dzieciństwa to dobrze przygotowana potrafi być naprawdę pyszna (możesz ją zrobić zgodnie z własnymi preferencjami – na mleku lub wodzie). Owsianka jest źródłem wielu witamin, między innymi B6, która odpowiada za polepszenie koncentracji oraz B1, która odpowiedzialna jest za piękny wygląd włosów, skóry i paznokci. O pozytywnych właściwościach owoców nie ma sensu się rozwodzić, ponieważ każdy bardzo dobrze wie, że są one bombą witaminową.


 

jogurt#2 Jogurt z musli

Naturalny jogurt bez dodatku cukru może wielu osobom wydawać się niesmaczny. Jeśli jednak dodamy do niego pyszne, domowe musli to takie śniadanie staje się naprawdę bardzo smaczne! Oprócz właściwości smakowych, danie to pozytywnie wpływa na układ pokarmowy oraz odpornościowy. Dzięki wysokiej zawartości wapnia pozytywnie wpływa na wzmocnienie kości, a ponadto idealnie sprawdza się w roli osłonowej. Jeśli jesteś osobą, która przyjmuje leki lub zdarza jej się podjadać niezdrowe posiłki to warto abyś wprowadził do swojej diety jogurt naturalny.


 

shake#3 Shake bananowy z mlekiem kokosowym

To opcja dla tych, którzy lubią słodkie śniadania. Banany są źródłem wielu witamin i drogocennych minerałów, a dzięki swojej konsystencji zapewniają długotrwałe uczucie sytości. Połączenie ich z mlekiem kokosowym sprawia, że zyskują ciekawy posmak i dodatkowe wartości odżywcze. Mleczko kokosowe jest tłuste przez co sprawia, że na dłużej nie czujemy głodu, posiadamy więcej energii i poprawia się nasze samopoczucie. Poza tym jest idealnym zamiennikiem dla osób, które nie tolerują laktozy, które zawarte jest w krowim mleku.


 

rukola#4 Sałatki warzywne z rukolą

Sałatki są idealną propozycją szczególnie dla pań. Pyszne, lekkie, niskokaloryczne, a jednak redukujące uczucie głodu i dostarczające witamin. Jeśli wybierzemy sałatkę z rukolą to dostarczymy swojemu organizmowi sporą dawkę witamin, szczególnie witaminy C, która odpowiedzialna jest za polepszenie odporności i co ciekawe, zwalcza wodne rodniki, czyli pozytywnie wpływa na zahamowanie procesów starzeniowych! To, jakie dodatki wybierzemy do naszej sałaty zależy wyłącznie od naszych preferencji.


Ważna rzecz, o której warto pamiętać: nie łączymy pomidora z ogórkiem, ponieważ warzywa tracą wtedy swoje właściwości odżywcze i nie dostarczają witamin.


 

Millet#5 Jaglanka z płatków jaglanych

Kasza jaglana jest obecnie bardzo niedocenianym dodatkiem w kuchni. Mało kto sięga po nią, bo albo kojarzy mu się tak negatywnie jak owsianka lub też nie wie w jaki sposób ją przygotować. Warto zainteresować się tym składnikiem, ponieważ idealnie sprawdzi się w diecie współczesnych ludzi poprzez fakt, że zwalcza toksyny w organizmie i pozytywnie wpływa na jego oczyszczanie. Jako jeden z niewielu produktów zawiera również lecytynę, która poprawia myślenie i pomaga zredukować ilość cholesterolu we krwi.


 

chia#6 Pudding z nasion chia

Nasiona chia stały się ostatnio bardzo znane. Wszystko dlatego, że nie tylko pysznie smakują, ale wykazują również wiele pozytywnych właściwości dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Pełne są przeciwutleniaczy oraz dostarczają ogrom witamin i minerałów, a wszystko to zawarte w niewielkiej ilości kalorii! Ponadto bardzo często sięgają po nie osoby, które są na diecie, ponieważ nasiona chia pomagają w procesie zrzucania zbędnych kilogramów. Pudding z nasion chia przygotowany może zostać na bazie jakiegokolwiek mleka. Najlepiej jednak będzie jeżeli zrezygnujemy z mleka krowiego, a wprowadzimy w jego miejsce mleko sojowe, ryżowe lub kokosowe.


 

losos#7 Kanapki z pełnoziarnistego pieczywa z łososiem

Od kilku lat słychać głosy dietetyków, którzy mówią, że białe pieczywo jest niezdrowe i kaloryczne. Faktycznie taka jest prawda i powinniśmy wykluczyć ze swojej diety bułki i jasne pieczywo, a zastąpić je chlebem pełnoziarnistym. Zamiana na pewno pozytywnie wpłynie na nasz metabolizm i funkcjonowanie całego organizmu, a jeśli chcesz zacząć się odchudzać to ciemne pieczywo znacznie ułatwi Ci ten proces. Dodatek łososia sprawi, że kanapki zyskają wiele walorów smakowych, a ponadto do swojego organizmu dostarczymy cenne kwasy OMEGA, które zawarte są w rybach.


 

szpinak#8 Sałatka ze szpinakiem, truskawkami i serkiem kozim

Ta sałatka jest pomysłem na śniadanie dla ludzi, którzy nie boją się nietypowych rozwiązań i ciekawych smaków. Szpinak znany jest z tego, że zawiera bardzo dużą ilość żelaza oraz luteiny. Ponadto wykazuje on właściwości antymiażdżycowe i przeciwnowotworowe, dlatego warto wprowadzić go do swojego planu żywieniowego. Truskawki są lubiane chyba przez większość ludzi przez swój słodki, niepowtarzalny smak. Oprócz tego, że są pyszne należą do bomb witaminowych, które idealne są dla zdrowia i urody. Kozi ser natomiast zawiera bardzo dużo cennego białka, które jest niezbędne dorosłym ludziom.


 

avocado#9 Awokado z sokiem z cytryny

Smaczliwka to owoc, który cieszy się sporym zainteresowaniem w kuchni. Idealnie nadaje się do przygotowywania past, jako dodatek do sałatek czy też solo. Dzięki zawartości potasu reguluje on ciśnienie krwi, a cenny kwas oleinowy wpływa na obniżenie cholesterolu. Poprzez skropienie awokado sokiem z cytryny nie straci on swojego zielonego koloru i dodatkowo zyska cenną witaminę C.


 

ryz#10 Ryż preparowany z jogurtem i cynamonem

Nigdy nie przyszłoby Ci do głowy, żeby zjeść ryż preparowany na śniadanie? A jednak to idealna opcja dla tych z Was, którzy mają rano niewiele czasu i chcą przygotować coś bardzo szybko. Ryż dmuchany jest niezwykle niskokaloryczny, dlatego świetny będzie dla osób, które przebywają na diecie. Jogurt naturalny to tak, jak już wcześniej wspominaliśmy świetny produkt osłonowy, który zawiera cenne kultury zdrowych dla nas bakterii. Poprzez dodatek cynamonu całość zyskuje charakterystycznego posmaku oraz wielu pozytywnych właściwości, ponieważ przyprawa ta jest przede wszystkim genialnym środkiem antyseptycznym. Skutecznie zabija wszelakie grzyby i bakterie.


 

To nasz ranking ulubionych śniadań, po które z chęcią sięgamy i często spożywamy. Jakie są Wasze propozycje? Podzielcie się nimi z nami w komentarzach!